HostingWijzer

Transip hosting reviews vergelijken

Er zijn 198 ervaringen achtergelaten door klanten van Transip. De gemiddelde, algemene beoordeling die Transip heeft gekregen is 8,3.

0 10
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Uitstekende producten/diensten, en niet te vergeten: uitstekende klantenservice. Kunnen vele andere bedrijven nog een hoop van leren! Zeer tevreden.

16 augustus 2017 17:11
Support
10,0
Kwaliteit
10,0
Prijs
9,0
Algemeen
10,0
0 10 10,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Super snelle support en zeer duidelijk en vriendelijk

12 augustus 2017 13:54
Support
10,0
Kwaliteit
10,0
Prijs
10,0
Algemeen
10,0
0 10 10,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Het SSL certificaat was verlopen waarop we contact op hebben genomen met de Support van TransIP. Zij hebben ons heel netjes geholpen en begeleid hierbij.

11 augustus 2017 12:01
Support
10,0
Kwaliteit
10,0
Prijs
10,0
Algemeen
10,0
0 10 10,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Er was een fout in het systeem met mijn VPS, ik had deze 2 maanden geleden opgezegd en werd alsnog doorgefactureerd. Support een berichtje gestuurd en binnen een uur was het opgelost. Super service

2 augustus 2017 20:52
Support
10,0
Kwaliteit
9,0
Prijs
7,0
Algemeen
8,0
0 10 8,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Als bedrijf zitten we al meerdere jaren bij TransIP, we hebben hier op een bepaald moment bijna 100 domeinnamen aan toevertrouwd.
Laatste jaar, na meerdere problemen, besloten we echter om alles weg te verhuizen bij vervaldag van de domeinnamen.
Door de immens onduidelijke communicatie en automatische mails hebben we opnieuw een zeer grote factuur ontvangen van meer dan 550 euro voor domeinnamen die enkele dagen ervoor verhuist waren. Ondanks de bevestigingsmail bleken een deel van deze domeinnamen toch niet 'echt' verhuist te zijn (....).
Hiervoor verwijzen ze altijd graag naar algemene voorwaarden of een van de vele infopagina's waar alle waarschuwingen opstaan. Maar hun mails en beheersysteem is zo dubbelzinnig als maar kan zijn.
Daardoor gingen we enkele dagen voor de vervaldatum ervan uit dat de domeinen goed verhuisd waren. Bleek dit dus niet geheel het geval te zijn, zonder enige melding hebben ze "uit veiligheid" een deel domeinnamen daarenboven ook de opzegging op vervaldatum geannuleerd, "zodat de verhuis zeker goed kon doorgaan".
Met aanrekening van een vol nieuw jaar tot gevolg.
Absoluut schandalig. We klaagden al vaker over de onduidelijkheden rond verhuizingen en slechte communicatie. Hoe moeilijk kan de service zijn om een mailtje te sturen als een domein vervalt bijvoorbeeld? Zodat we tijdig de keuze hebben. Afgelopen 15 jaar heb ik dat nog nooit ergens anders meegemaakt. MIjn keuze van een paar jaar geleden om een groot deel van onze professionele domeinnamen bij TransIP te steken heeft me bijgevolg al veel extra geld gekost, geld dat in eerste instantie net leek uitgespaard door de scherpe prijzen.
We hebben al langer het vermoeden dat de verlengingmethodes een deel van het winstmodel zijn.
In support zijn ze zeer snel en vriendelijk, maar kunnen nooit iets voor u doen.

Absolute afrader, tenzij je een domein slechts voor 1 jaar nodig hebt en na aankoop al direct opzegt bij einde looptijd, ben je op het einde van de rit meer geld kwijt. Zeker als je probeert je domeinnamen terug te verhuizen ben je gezien!

2 augustus 2017 17:06
Support
1,0
Kwaliteit
2,0
Prijs
6,0
Algemeen
1,0
0 10 1,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Erg duidelijke website, waar alle mogelijkheden/pakketten aangeboden worden. FAQ is volledig. Online support reageert in meerdere gevallen binnen 15 min met een compleet antwoord.
Bedrijf is er wel op geënt in veel gevallen de klant online te bedienen.

1 augustus 2017 12:10
Support
10,0
Kwaliteit
9,0
Prijs
7,0
Algemeen
9,0
0 10 9,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Super snelle reacties en duidelijke antwoorden...

5 juli 2017 23:17
Support
8,0
Kwaliteit
8,0
Prijs
8,0
Algemeen
8,0
0 10 8,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip Premium

Super fijne support. Enige kennis is wel vereist want het is immers self-managed, maar de reactie tijd is kort en de antwoorden vaak uitgebreid en helder. Prijs kwaliteit verhouding is heel netjes.

3 juli 2017 11:46
Support
8,0
Kwaliteit
8,0
Prijs
8,0
Algemeen
8,0
0 10 8,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip New Webhosting S

Paar jaar ervaring met domeinnaam hosting bij TransIP en sinds dit jaar ook een hosting pakket bij TransIP. Alle problemen die ik had (en zelf veroorzaakt heb) zijn snel opgelost met de hulp van de helpdesk.

23 juni 2017 15:15
Support
10,0
Kwaliteit
10,0
Prijs
10,0
Algemeen
10,0
0 10 10,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Ik had wat problemen met het instellen van mijn eigen DNS server.

Na dagen klieren met instellingen heb ik eindelijk 'tegen mijn principes in' contact opgenomen met de service desk.

Mijn melding werd binnen een uur opgepakt, en na wat heen en weer berichten werkt het nu eindelijk naar behoren.

Daarnaast kreeg ik laatst ook nog een aanbieding van 1TB stack bij TransIP, voor iemand die het als hobby gebruikt is dat toch wel weer een leuke gratis dienst.

Ik ben i.i.g. dik te vreden al 8½ jaar.

21 juni 2017 16:55
Support
10,0
Kwaliteit
10,0
Prijs
10,0
Algemeen
10,0
0 10 10,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Al een aantal jaar trouwe klant en heel erg tevreden met de service van TransIP!

14 juni 2017 10:22
Support
10,0
Kwaliteit
10,0
Prijs
10,0
Algemeen
10,0
0 10 10,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip New Webhosting L

Dit lijkt in eerste instantie een goede host. Je kunt in het Control Panel heel veel afstellen en het ziet er allemaal heel netjes uit. Maar het gaat mis bij de hosting zelf, met name bij cms systemen die wat meer vragen van de server. Dit is de enige van 10 hosters waarmeee ik werk, waarbij de server steevast crashed als ik een update doorvoer. En de traagste. Bovendien maken ze het onmogelijk om pakketten te downgraden tenzij ik eerst het bestaande pakket opzeg waardoor ik mails verlies e.d., wat bij andere wel kan.

14 juni 2017 09:40
Support
6,0
Kwaliteit
3,0
Prijs
6,0
Algemeen
5,0
0 10 5,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Jaren geleden heb ik zelf een hostingbedrijf gehad, maar ik kan je alvast vertellen, dat ik nooit aan het niveau van TransIP zou kunnen geraken: altijd online, altijd vriendelijke en degelijke support. Is er toevallig toch eens een probleempje, word je op regelmatige tijdstippen op de hoogte gehouden van de oplossing van je probleem. Echt fantastische dienstverlening !

12 juni 2017 14:14
Support
10,0
Kwaliteit
10,0
Prijs
10,0
Algemeen
10,0
0 10 10,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

TransIP heeft hele snelle servers, is áltijd online en heeft bijzonder goede support. Je betaalt er wel iets meer voor, maar dan heb je wel echt een goede host.

23 mei 2017 18:36
Support
10,0
Kwaliteit
10,0
Prijs
7,0
Algemeen
10,0
0 10 10,0
Transip

Transip review door

Ervaring met hostingpakket:
Transip anders

Sinds korte tijd gebruik Stack van TransIP voor het maken van een back-up in de
cloud van mijn gehele systeem (2 x 300GB; zie verderop onder "delen"). Het is
nauwelijks te geloven dat deze voortreffelijke back-upfaciliteit gratis is.
Waarom TransIP dat gratis aanbiedt en hoe ze dat financieren is mij niet
duidelijk, maar het bedrijf maakt een integere indruk, dus ik ga er vanuit dat
ze je gegevens verder met rust laten, en dat ze niet stiekem rommel op je
systeem installeren. Misschien is het onaardig om dat te denken, want ik heb
daar geen enkele aanwijzing voor.

Je zaakjes worden versleuteld opgeslagen (AES 256-bit), maar er is geen end-to-endversleuteling. Transport vindt wel plaats over een beveiligde verbinding
(https). De opslagservers staan in Nederland.

Het pakket werkt echt uitstekend. Je kunt via webDAV je backup als harde schijf
installeren, maar als het je alleen om een backup te doen is, is het handiger om
hun desktop client te gebruiken (beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OSx).
Deze werkt prima, maar er ontbreekt een faciliteit om back-ups te plannen. Van
de helpdesk heb ik begrepen dat dat bij de betaalde versie (€10.= per maand voor
2TB) wel gaat. Je kunt je back-up ook eenvoudig bereiken en besturen via je
internetbrowser.
Het uploaden gaat snel en foutloos, maar als er veel kleine bestandjes moeten
worden overgefloten dan gaat de snelheid wel flink naar beneden. Als je
bijvoorbeeld 5000 fotootjes hebt van 250Kb dan loopt de snelheid echt flink
terug. Zodra de bestandsgrootte boven de 2MB is gaat het wel heel snel. Ik heb
glasvezel met 96Mb/s en de upload van mijn 2x300GB ging gemiddeld met 87Mb/s en
dat is dus heel erg goed. Via de webDAV is de snelheid (althans bij mij) wel
veel lager. De organisatie van je backup in de cloud zelf is voortreffelijk,
heel overzichtelijk en heel erg fraai in te stellen. Daarbij kun je files in je
back-up verplaatsen, weggooien en kopiëren en (natuurlijk) terugzetten. De
client sluit daar naadloos bij aan. Er is een prullenbak waar alle bij de
synchronisatie vervallen files en de op de site weggegooide bestanden in terecht
komen. Ze blijven daar ook in staan tot je ze zelf weggooit, en blijven dus
beschikbaar zolang je dat zelf wilt. Dat weggooien moet je wel handmatig doen,
want anders loop je op een gegeven moment tegen je datalimiet aan en dan stopt
het synchroniseren. Het is niet zo dat als je de datalimiet bereikt hebt dat dan
de oudste prullenmandfiles automatisch worden weggegooid.
Je kunt de client laten starten bij log-on en dan onthoudt hij je wachtwoord,
zodat dat geruisloos gaat. In dat geval synchroniseert hij instantaan alles wat
je doet en dat gaat heel goed. Je kunt dit in de client overigens gemakkelijk
handmatig stoppen, zelfs voor elke map afzonderlijk. Je kunt ook in de client
uitloggen zonder de client te stoppen en dan weer inloggen als je het
synchroniseren weer wilt hervatten.
Fraai is ook de mogelijkheid om je back-upruimte te delen met andere computers.
Ook dat gaat goed. Als je dus twee of drie computers hebt, dan heb je maar één
account nodig en kun je iedere computer apart synchroniseren.
Er zijn ook apps voor android en iOS. Die heb ik verder niet geprobeerd.
Er is een lange lijst van FAQ's maar die zijn niet in pdf beschikbaar. Je kunt
ze wel printen vanuit je browser. Je krijgt wel een informatieve
welkomshandleiding in pdf, maar die heb ik op de site niet meer terug kunnen
vinden. Ik heb de helpdesk om een nieuwe gevraagd en die werd binnen 10 minuten
opgestuurd.
Er is een werkelijk excellente helpdesk die steeds heel snel, heel accuraat en
heel persoonlijk op je vragen ingaat, althans als je via de mail of de site
contact zoekt. Een klasse apart. Telefonisch contact heb ik niet gehad, dus daar
kan ik niets over zeggen.

Enigszins merkwaardig is dat je je niet zomaar kunt registreren. Je moet om een
"invite" vragen. Ik had die echter binnen een uurtje binnen, dus een echte
drempel is dat niet.
Je kunt via "Instellingen" je hele account prima besturen, inclusief opzeggen.
Zoals gezegd: heb je meer ruimte nodig dan 1TB dan kun je een abonnement nemen
voor meer opslagruimte, maar dat is dan niet meer gratis, hoewel wel degelijk
scherp geprijsd.
Kortom een buitengewoon fraaie back-upfaciliteit, die nog gratis is ook. Van
harte aanbevolen.

URL: https://www.transip.nl/stack/.


Plus:
Gratis
Zeer complete back-upfaciliteit
Dataopslag in Nederland
Goede bestandsorganisatie
Snel transport als de bestanden niet te klein zijn
WebDAV
Fraaie desktop client
Android- en iOS-apps
Delen van één account met meer computers
Excellente helpdesk

Min:
Niet planbaar
Prullenmand leegt zich niet bij het bereiken van de datalimiet
Geen end-to-endversleuteling
Bij veel kleine bestanden gaat de snelheid fiks omlaag

23 mei 2017 12:54
Support
10,0
Kwaliteit
8,0
Prijs
10,0
Algemeen
8,0
0 10 8,0